You are currently viewing Η πραγματική αλήθεια για το Βιογραφικό σας!

Η πραγματική αλήθεια για το Βιογραφικό σας!

Το βιογραφικό σας είναι το πρώτο και πιο κρίσιμο βήμα στην αναζήτηση εργασίας. Ωστόσο, η πραγματικότητα για το πώς το βλέπουν και το αξιολογούν οι recruiters και οι hiring managers είναι συχνά διαφορετική από αυτό που νομίζουν οι περισσότεροι υποψήφιοι.


Ο ρόλος του recruiter: ο φύλακας της πύλης

Ο recruiter λειτουργεί ως gatekeeper, δηλαδή ως το πρώτο φίλτρο που πρέπει να περάσει το βιογραφικό σας. Υπάρχουν τρεις βασικοί τρόποι με τους οποίους οι recruiters βρίσκουν υποψήφιους:

  1. Inbound αιτήσεις – Όταν ο υποψήφιος κάνει αίτηση μέσω αγγελιών σε LinkedIn, Indeed, JobClick, εταιρικά sites κ.λπ.
  2. Outbound αναζήτηση – Όταν ο recruiter αναζητά ενεργά προφίλ (π.χ. στο LinkedIn) και επικοινωνεί απευθείας με τον υποψήφιο.
  3. Παραπομπές και εσωτερικές προαγωγές – Μέσα από το δίκτυο γνωριμιών ή από εσωτερικούς υποψηφίους.

Το πρόβλημα; Οι περισσότερες inbound αιτήσεις δεν ταιριάζουν με τις πραγματικές ανάγκες του εργοδότη. Στατιστικά, λιγότερο από 5% των θέσεων καλύπτονται με υποψηφίους που απλά έστειλαν αίτηση.


Γιατί οι αιτήσεις σπάνια πετυχαίνουν

Όταν δημοσιεύεται μια αγγελία, οι recruiters συζητούν με τον hiring manager και καθορίζουν ένα συγκεκριμένο προφίλ ιδανικού υποψηφίου. Τα περισσότερα βιογραφικά που φτάνουν μέσω αγγελιών απλώς δεν ανταποκρίνονται σε αυτό το προφίλ.

Έτσι, ακόμα κι αν σταλεί ένας μεγάλος αριθμός αιτήσεων (100, 200, ακόμα και 300), ελάχιστες είναι πραγματικά ελκυστικές. Οι recruiters καταλήγουν να κάνουν στοχευμένο outreach, γιατί έχει καλύτερη απόδοση.

Με απλά λόγια: αν βασίζεστε μόνο σε αποστολή αιτήσεων, παίζετε στο πιο δύσκολο πεδίο εύρεσης δουλειάς.


Το μήκος του βιογραφικού μετράει

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη είναι το υπερβολικό μήκος. Οι recruiters ψάχνουν συγκεκριμένες δεξιότητες και εμπειρίες. Αν το βιογραφικό σας είναι 5, 6 ή 7 σελίδες γεμάτες περιττές λεπτομέρειες, τους δυσκολεύετε να βρουν αυτό που χρειάζονται.

Η χρυσή συμβουλή:

  • 2 σελίδες είναι αρκετές για μια καριέρα 15-20 ετών.
  • Κρατήστε τα bullets σύντομα (μέχρι 2 γραμμές).
  • Μην υπερφορτώνετε με όλα όσα έχετε κάνει, επικεντρωθείτε στα σχετικά.

Μακροσκελή και φλύαρα βιογραφικά καταλήγουν συνήθως στον κάδο, εκτός κι αν ο recruiter έχει έλλειψη υποψηφίων.


Κακή παρουσίαση = Απόρριψη

Οι περισσότεροι recruiters δεν θα μπουν στον κόπο να διαβάσουν ένα κακοφτιαγμένο βιογραφικό.

Συνηθισμένα λάθη:

  • Ορθογραφικά και γραμματικά λάθη.
  • Πολύπλοκα γραφικά και “φανταχτερά” layouts (εκτός αν μιλάμε για δημιουργικό επάγγελμα).
  • Υπερβολικά μεγάλες παράγραφοι ή bullet points.
  • Έλλειψη στοιχείων επικοινωνίας ή τοποθεσίας.

Η απλότητα, η καθαρή μορφοποίηση και η αναγνωσιμότητα είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία.


Η σημασία των τίτλων εργασίας

Ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για το αν ο recruiter θα σταματήσει να δει το βιογραφικό σας είναι ο τίτλος της θέσης.

Αν η προηγούμενη δουλειά σας είχε έναν “εσωτερικό” ή άγνωστο τίτλο, σκεφτείτε να τον προσαρμόσετε σε έναν πιο αναγνωρίσιμο. Αυτό δεν σημαίνει ψέμα, αλλά χρήση πιο κατανοητής ορολογίας.

Παράδειγμα: Ένας “Run-to-Run Engineer” σε μια μικρή βιομηχανία μπορεί να αλλάξει σε “Production Engineer”, ώστε να είναι αναγνωρίσιμος από τον ευρύτερο κλάδο.


Συμπέρασμα: Το βιογραφικό ως πρώτο εισιτήριο

Το βιογραφικό σας είναι η πρώτη εντύπωση που κάνετε σε έναν εργοδότη. Αν είναι καλογραμμένο, στοχευμένο και σύντομο, αυξάνετε σημαντικά τις πιθανότητες να πάρετε την πολυπόθητη κλήση για συνέντευξη.

Αν, αντίθετα, στέλνετε συνεχώς αιτήσεις και παίρνετε μόνο αρνητικές απαντήσεις, ίσως χρειάζεται να ξαναδείτε:

  • Πόσο προσαρμοσμένο είναι το βιογραφικό σας στις απαιτήσεις κάθε θέσης.
  • Αν οι τίτλοι σας είναι αναγνωρίσιμοι.
  • Αν έχετε κόψει τις περιττές πληροφορίες.

Η στρατηγική, η απλότητα και η ακρίβεια είναι τα κλειδιά για να ανοίξει η πόρτα της συνέντευξης.

Αφήστε μια απάντηση